Wednesday 4 June 2014

Penggunaan Tinted di Rumah


Samsul bahari (012-5187847)

Kami menawarkan khidmat pemasangan :
*Khidmat pemasangan tinted ( solar film ).
*Untuk rumah atau office.
*Area kl dan Selangor,Putrajaya.
*Seluruh Lembah Klang.
*Kami berpengalaman lebih dari 5 tahun.
 
PELBAGAI PILIHAN WARNA
HARGA MASIH BOLEH DIRUNDING
 
Boleh hubungi kami melalui telefon di :
 
Samsul bahari (012-5187847)
 

Rumah baru....mesti banyak planning yang ingin dibuat...sekiranya rumah yang dibeli menghadap matahari terbit dan matahari tengelam... penggunaan Cermin Tinted dirasakan amat sesuai bagi mengatasi haba panas masuk berlebihan ke dalam rumah. Tinted pula boleh diperolehi dalam pelbagai warna...kelabu, hitam, hijau, biru, coklat dan sebagainya.

Tinted terbahagi kepada pelbagai jenis antaranya normal tinted dan juga frosted tinted. Kebanyakkan rumah bnyak menggunakan normal tinted . Frosted tinted pula banyak digunakan untuk mencantikkan pemandangan ruang tingkap anda dengan pelbagai corak yang direka khas untuk ruang tingkap anda ia juga boleh mengurangkan haba masuk dengan berlebihan. Tiinted yang baik adalah tinted yang boleh menahan haba masuk dengan peratusan yang berkurangan dan ketebalan tinted itu juga memainkan peranan yang penting dalam memastikan anda mendapat tinted yang baik untuk ruang tingkap anda.

Oleh kerana grill rumah baru aku berwarna putih...so aku ambil tinted yang berwarna...silver..kelabu ala2 silver gitu..dengan tujuan agar rumah aku nampak luas dan besar....penggunaan tinted ni ada kelebihan dan kelemahannya.....kelebihannya..ia dapat menghalang kemasukan haba yang berlebihan, orang luar tidak nampak keadaan di dalam rumah ketika siang..dan nampak cantik itu sahaja...kelemahannya pula apabila malam.... orang luar boleh melihat keadaan rumah dari luar....tuan punya rumah x nampak apa2 pun dari dalam rumah...bagi sesiapa yang penakut disarankan untuk menggunakan tinted.....

Pada pendapat aku... penggunaan tinted ini hanya le sebagai satu aksesori atau opsyen sahaja...kerana sudah pasti setiap rumah dilengkap dengan fabrik langsir yang menarik...penggunaan langsir juga sudah mampu untuk menghalang kemasukan haba panas...Tidak semua orang mempunyai citarasa yang sama.

No comments:

Post a Comment